Liposukcja podbródka

Liposukcja to jeden z najczęściej wykonywanych zabiegów w chirurgii estetycznej. Może być wykonywany w wielu okolicach. Liposukcje szyi wykonywana jest jako oddzielny zabieg lub np. w trakcie faceliftingu jako zabieg uzupełniający.

Najczęstszą przyczyną wykonywania liposukcji w tej okolicy jest nadmierne nagromadzenie tkanki tłuszczowej pod bródką i pod żuchwą co zaburza harmonię twarz-szyja.

Wyszczuplenie szyi, podkreślenie i wysmuklenie linii żuchwy są najważniejszymi celami zabiegu

Kryteria kwalifikujące pacjenta do zabiegu to dobry ogólny stan zdrowia i brak innych chorób, lub prawidłowo leczone choroby przewlekłe, bezwzględny zakaz palenie papierosów, prawidłowe wyniki zleconych badań laboratoryjnych. W przypadku występowania jakichkolwiek chorób przewlekłych należy poinformować o nich lekarza. Mężczyźni chcący poddać się zabiegowi powinni ogolić zarost.

Zabieg jest wykonywany w znieczuleniu ogólnym lub miejscowym.

Cienką kaniulą usuwa się tłuszcz podskórny wywierając niewielkie podciśnienie. Zabieg nie pozostawia blizn i nie ma zakładanych szwów. Niezbędna jest opaska uciskowa na kilka dni w celu redukcji obrzęku.

Wstępny czas rekonwalescencji zajmuje około 10 dni. Natomiast do całkowitego zejścia obrzęków wymagane jest nawet kilka miesięcy. Okres pooperacyjny jest bezbolesny.

Zabieg nie jest związany z wielkim ryzykiem. Gojenie w większości przypadków przebiega szybko i pomyślnie. W rzadkich przypadkach mogą pojawić się krwiaki lub stan zapalny.